Pages

Tuesday, September 29, 2015

Menderma Sperma Di China Bagi Mendapatkan IPhone 6s Secara Percuma


China telah menjadi mangsa kepada banyak berita pelik yang berkaitan dengan peranti iPhone sejak tahun 2010 seperti, orang-orang dari China menjual buah pinggang mereka, pelucutan berbogel di khalayak ramai dan banyak lagi hanya demi untuk memiliki iPhone. Kerajaan China telah mengambil kesempatan daripada situasi ini dengan menawarkan iPhone 6s percuma kepada mereka yang menderma sperma mereka kepada bank sperma China.

Bunyinya pelik dan aneh bagi negara yang mempunyai populasi manusia yang paling tinggi untuk mendapatkan penderma menderma sperma, namun China menarik lebih ramai penderma untuk bank sperma sejak memulakan kempen.

China’s Hubei Human Sperm Bank telah menghantar artikel untuk semua pengguna WeChat di China bertajuk "Cara baru untuk mendapatkan iPhone 6s". Dalam artikel itu ia memberitahu bahawa bank sperma memohon untuk penderma yang berusia antara 22 hingga 45. Menurut The Guardian, bank itu menawarkan 6,000 yuan (RM4184) untuk 17 mililiter air mani dari graduan kolej berkelayakan yang lebih tinggi daripada 5'5 dan bebas daripada penyakit.




"Tidak perlu menjual buah pinggang ... bank sperma Shanghai boleh membuat impian iPhone 6S anda menjadi kenyataan," membaca salah satu iklan dari Shanghai Sperm Bank.

Bank sperma telah mencetuskan pelbagai kontroversi tetapi aksi publisiti ini tetap dijalankan. The Guardian melaporkan satu tinjauan di mana 20% menolak kaedah ini manakala 27% akan menderma serta-merta.

Setakat ini tidak ada sebarang berita mengenai penderma bank itu tetapi artikel ini mempunyai lebih daripada 400,000 pembaca.

"Ini akan membuat saya benar-benar mencurigakan sesiapa yang mempunyai iPhone 6S" kata seorang pengguna di Weibo, Twitter China.

"Wow saya berharap ia adalah benar, tidak perlu untuk memberikan buah pinggang bagi mana-mana produk Apple sekarang!" salah seorang pembaca.

Tidak kira apa yang mungkin orang fikir, kaedah ini memang cara yang paling mudah dan kurang berbahaya bagi mereka yang mahu memiliki iPhone 6S tetapi tidak mampu.

Apple iPhone 6s terbaru dan iPhone 6s Plus mencatat rekod pecah jualan dan gergasi Amerika itu terus melonjak sempadan teknologi. IPhone 6s dan iPhone 6s Plus akan disediakan di 140 negara menjelang akhir 2015, termasuk Malaysia, Singapura, India dan China.

[ SUMBER ]



 like us

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lazada Malaysia