Pages

Monday, October 12, 2015

Samsung Galaxy S7 Akan Ditawarkan Didalam 3 Jenis Pemproses


Walaupun generasi ke-7 telefon pintar utama Samsung iaitu Galaxy S7 hanya akan dilancarkan didalam masa beberapa bulan lagi. Dunia teknologi sudah mula teruja dengan telefon pintar ini.

Siri Samsung Galaxy kebiasaanya akan hadir dengan pemproses Snapdragon dari Qualcomm. Namun pada Galaxy S6, Samsung membuat keputusan untuk menggunakan pemproses Exynos keluaran mereka.

Walaubagaimanapun, Samsung telah tampil memberikan penjelasan bahawa kerjasama mereka dengan Qualcomm belum berakhir dan telefon pintar utama baru daripada syarikat elektronik gergasi Korea ini akan kembali menggunakan pemproses Snapdragon.

Samsung dikatakan akan hadir dengan tiga jenis pemproses untuk Galaxy S7 dan ianya akan ditawarkan mengikut pasaran. Pemproses tersebut adalah Qualcomm Snapdragon 820, Exynos 8890 dan Exynos 7422.

Pemproses Snapdragon 820 dijangka akan ditawarkan di pasaran besar seperti China dan Amerika Syarikat manakala pemproses Exynos 8890 mungkin ditawarkan ke pasaran Korea, Jepun dan Eropah.

Pemproses ketiga iaitu Exynos 7422 yang juga dikeluarkan oleh Samsung mungkin akan dijual di pasaran membangun seperti India dan dengan harga penjualan yang lebih murah berbanding dua versi yang lain.

Jika benar, ini merupakan kali pertama Samsung hadir dengan tiga jenis pemproses bagi Galaxy S7 dan akan menambahkan lagi kekeliruan penggunaan mengenai produk telefon pintar Samsung. Selain itu, Samsung juga dijangka akan melancarkan versi S7 Edge.


[ SUMBER ]


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lazada Malaysia