Pages

Wednesday, October 21, 2015

Pepsi P1 Telefon Pintar Pertama Syarikat Akan Dilancarkan Bulan Ini


Pasaran telefon pintar dunia kini dilihat semakin menarik dan manis apabila syarikat minuman popular PepsiCo telah membuat pengesahan kepada Reuters bahawa mereka akan memasuki pasaran telefon pintar dengan melancarkan telefon pintar dibawah nama Pepsi. Pelancaran ini dijangka akan diadakan pada 23 Oktober ini.


Telefon pintar dan aksesori Pepsi akan ditawarkan dipasaran terbesar didunia iaitu China dan telefon pintar ini akan dilancarkan dengan kerjsama antara PepsiCo dan satu syarikat pengeluar yang lain.

Telefon pintar pertama PepsiCo ini dijangka akan digelar Pepsi P1 dan dari segi spesifikasi dalaman Pepsi P1 akan hadir dengan skrin paparan 1080p berukuran 5.5-inci, pemproses MediaTek MT6592, 2GB RAM, 16GB memori simpanan dalaman dan slot microSD.

Selain itu, Pepsi P1 akan turut dilengkapi dengan kamera utama 13MP, kamera selfie 5MP, bateri berkapasiti 3,000mAh dan sistem operasi Android 5.1 Lollipop.


Pepsi P1 dijangka akan mula memasuki pasaran China pada penghujung bulan ini dengan harga penjualan $205 iaitu sekitar RM 857.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lazada Malaysia