Pages

Friday, October 23, 2015

Kemaskini Apple IOS 9.1 Kini Ditawarkan – Dengan 150 Emoji Baru


Kemaskini Apple iOS 9 yang ditawarkan bulan lalu iaitu selepas pelancaran iPhone 6s dan iPhone 6s Plus hadir dengan satu dua masalah kecil yang mana Apple telah menyelesaikannya dengan kemaskini kecil seperti iOS 9.0.1.

Walaubagaimanapun, Apple kini telah mula menawarkan kemaskini Apple iOS 9.1 bagi peranti yang layak.



Jika dahulu, kemaskini .1 bagi iOS kebiasaanya tidak hadir dengan banyak perubahan atau ciri baru, iOS 9.1 hadir dengan hampir 150 emoji baru dan kini turut menyokong emoji Unicode 7.0 dan 8.0. senarai penuh emoji baru pada iOS 9.1 disini

Selain itu, khusus bagi pengguna iPhone 6s dan iPhone 6s Plus, ciri gambar ‘Live Photos’ telah ditambah baik, kini iPhone 6s dan 6s Plus mampu mengesan samada ada menaikan atau menurunkan kedudukan telefon pintar anda dan tidak akan merakam pergerakan yang tidak bermakna ini.

Selain itu, dengan setiap kemaskini iOS, pasti akan hadir penambahbaikan dari segi fungsi kegunaan dan prestasi.

Selain itu pada Setting > Messages, anda juga boleh melihat satu pilihan yang membolehkan anda memilih untuk mahu atau tidak mahu memaparkan gambar kenalan anda.

Jika anda masih belum mendapat notifikasi untuk kemasan sistem operasi iOS 9.1 ini, anda boleh menyemaknya di Setting > General > Software Update


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lazada Malaysia